8. Engelsiz Filmler Festivali’nin ikinci günü sona erdi

Engelsiz Filmler Festivali sekizinci yılında Türkiye’deki tüm sinemaseverleri çevrim içi salonunda buluşturuyor.

18 Ekim’e kadar sürecek Festival’in ikinci gününde “Engelsiz Yarışma” filmi “Bina” ve “Dünyadan” seçkisinde yer alan “İsa’nın Bedeni” filmleri eff2020.muvi.com adresinde gösterime girdi.

 

Festivalin ikinci gününde film gösterimlerine ek olarak “Bina” filminin yönetmeni Orçun Behram ile gerçekleştirilen ve moderatörlüğünü Festival Yönetmeni Ezgi Yalınalp’in üstlendiği söyleşiyi de sinemaseverler takip etme şansı buldu.

 

“Film, İki Ayrı Söylem, İki Ayrı Düşünce Üzerine Çekildi”

Gösterimlerin ikinci gününde merakla takip edilen söyleşi ise “Engelsiz Yarışma”da yer alan “Bina” filminin yönetmeni Orçun Behram söyleşisiydi. Prömiyerini 44. Toronto Uluslararası Film Festivali’nde gerçekleştiren ve apartmanlarının çatısına dikilen anten nedeniyle hayatları cehenneme dönen bina sakinlerinin hikâyesi üzerinden bir Türkiye distopyası çizdiği filmine dair merak edilenleri cevaplayan yönetmenin söyleşisi ilgiyle takip edildi. Söyleşide ilk olarak filmi çekmeye ne zaman ve nasıl karar verdiği hakkında bilgi veren Behram, filmin hikayesinin kademeli olarak şekillendiğini ifade etti. “En başta medya ve gerçeklik ilişkisine dair simülakr simülasyon teorisini temel aldığım felsefi bir düşünceden ilerledim” diyen Behram, zaman içerisinde hem Türkiye’de hem dünyada iktidar ve medya arasındaki sağlıksız etkileşimle beraber bu durumun da filmin içine girdiğini vurgulayarak filmin de bu anlamda iki ayrı alegorik dünya ve söylemden oluştuğunu dile getirdi. Söyleşide filmin hikayesinin ne zaman şekillendiğine dair soruyu da cevaplayan Behram, yaklaşık on iki yıl Çekya’dayken çektiği korku türündeki “Sütun” isimli bir kısa filmden esinlenerek “Bina”yı çektiğini söyledi. Söyleşide filmin senaryosunun zaman içinde değiştiği bilgisini veren Behram, “Senaryoda asıl değişiklik medya ve iktidar ilişkisinin içine dahil olduğum noktada gerçekleşti” dedi. Filmini Türk Sineması’nda çok tercih edilmeyen distopya türüyle çekmesinin nedenine de açıklık getiren Behram, bu durumun bir tercihten çok sonuç gibi ortaya çıktığını belirtti ve sözlerine şöyle devam etti: “İki ayrı söylem, iki ayrı düşünce üzerine çekilen bir film olduğu için, bu iki ayrı söylemi bir araya getirdiğimiz zaman ancak bir alternatif gerçeklikle ikisinden birinden bahsedebiliyorum. O yüzden de bir distopya çıktı ortaya”.

 

FESTİVALDE TÜM GÖSTERİMLER VE SÖYLEŞİLER BU YIL DA ERİŞİLEBİLİR VE ÜCRETSİZ

Türkiye ve dünya sinemasının öne çıkan, çok konuşulan ve beğeniyle karşılanan filmlerini Türkiye’deki tüm sinemaseverlerle buluşturan Festival, programında yer verdiği tüm filmleri her yıl olduğu gibi göremeyenler için sesli betimleme, duyamayanlar için ayrıntılı altyazı seçenekleri ile erişilebilir ve ücretsiz olarak izleyiciye sunuyor. Festival’in çevrim içi film gösterimleri eff2020.muvi.comadresinden gerçekleştiriliyor. Filmler, Festival’in web sitesinden açıklanan gün ve saatlerde bu platform üzerinden ücretsiz izlenebiliyor. Engelsiz Filmler Festivali’nde film gösterimlerinin yanı sıra film ekipleri ve aktivistlerle gerçekleşecek söyleşiler de yine aynı adresten erişilebilir olarak takip edilebilmekte.


Hibya Haber Ajansı